Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie efektywności sponsoringu sportowego w mediach na przykładzie marek związanych z naszym miastem i sportem żużlowym. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jaka jest ich medialna wartość.

Badania Pentagonu prowadzone były od marca do października. Marka Gorzów Przystań w Speedway Grand Prix największą wartość osiągnęła w czerwcu, czyli w czasie, kiedy jeden z turniejów odbywał się w naszym mieście. W marcu wartość ekspozycji wynosiła 178 tysięcy 450 złotych, w kwietniu 88 535, w maju już tylko 77 329, by w czerwcu wzrosnąć do 697 172. W lipcu nastąpił spadek do 211 221, następnie zanotowano wzrost – w sierpniu 419 746, we wrześniu 474 207, by w październiku skala spadła do 39 283. Sumując wszystkie osiem miesięcy, wartość ekspozycji wyniosła łącznie 2 miliony 185 tysięcy 942 złote. Marka Gorzów Przystań odnotowała 14 tysięcy 981 ekspozycji w mediach.

Badaniami objęto również markę Stal Gorzów. Tutaj tendencja wzrostowo-spadkowa jest podobna, choć wartość i liczba ekspozycji są o wiele mniejsze niż promowanej w Grand Prix marki Gorzów Przystań. Szczytową wartość marka Stal Gorzów osiągnęła w czerwcu, kiedy na Stadionie imienia Edwarda Jancarza odbywał się gorzowski turniej cyklu Grand Prix. Wartość wyniosła 157 tysięcy 669 złotych. Łączna wartość ekspozycji to 424 tysiące 575 złotych. Liczba ekspozycji zamknęła się 787 odsłonach.

Jak wyniki badania komentuje Ireneusz Maciej Zmora, prezes nadwarciańskiego klubu? – Badania pokazały jak dużą promocję można osiągnąć dzięki cyklowi Speedway Grand Prix. Priorytetem była oczywiście marka Gorzów Przystań i myślę, że osiągnięty wynik powinien satysfakcjonować włodarzy miasta, mieszkańców i kibiców Stali. Mam nadzieję, że osiągnięte wyniki promocji Gorzowa Wlkp. zdecydowanie pokazują, że ściągnięcie do naszego miasta jednego z najważniejszych turniejów żużlowych na świecie przynosi wymierne korzyści – podsumował sternik żółto-niebieskich.

Udostępnij