Wiceprezes zarządu KS Stal Gorzów oraz dyrektor handlowy Business Speedway Club przekazuje najważniejsze informacje o platformie łączącej większość sponsorów gorzowskiej drużyny.

Panie Michale, zacznijmy od kluczowego pytania – co to jest BSC?

Business Speedway Club na dzień dzisiejszy jest prawdopodobnie największą platformą biznesową, która funkcjonuje przy klubie żużlowym z najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Obecnie osiągnęła poziom ponad dwustu firm – poprzez członkostwo wspierają one mocno Stal Gorzów finansowo, a w zamian, dzięki udziałowi Staleczki, nawiązują kontakty biznesowe oraz otrzymują nowe możliwości do rozwoju. Cały czas podąża to w dobrym kierunku, BSC nieustannie się powiększa. W dalszym ciągu staramy się, żeby korzyści z przystąpienia do platformy były jak największe.

Co trzeba zrobić, aby zostać członkiem BSC? Jakie korzyści płyną z tego członkostwa?

– Członkostwo w BSC gwarantuje wykupienie tzw. pakietu sponsorskiego. Najniższy pakiet sponsorski na sezon 2014 wynosił dziesięć tysięcy złotych. Jesteśmy bardzo elastycznie nastawieni do naszych partnerów – płatność może zostać zrealizowana w stu procentach na początku rozgrywek, ale istnieje także udogodnienie pozwalające na podział wartości pakietu na 10 lub nawet 12 równych lub nierównych rat w zależności od tego, jak odpowiada to danemu sponsorowi. Stal Gorzów stała się uznaną marką,
wraz z którą z pewnością warto się zaprezentować na stadionie żużlowym podczas meczów czy też na spotkaniach biznesowych poza „Jancarzem”. Warto podkreślić, że BSC organizuje średnio raz na dwa miesiące specjalne spotkania biznesowe w różnych ciekawych lokalizacjach – ostatnie takie wydarzenie miało miejsce 7. czerwca w Łąkominie. Wcześniej podobne meetingi odbyły się m.in. w Cystersie i w ośrodku Azyl – oba znajdują się w Mironicach, w Olandii w Kwilczu, co roku w trakcie świąt Bożego Narodzenia w Hotelu Fado w Gorzowie Wielkopolskim. Poza tym wspólnie z Noble Bankiem organizujemy przeróżne konferencje tematyczne. Staramy się, aby spotkań BSC było jak najwięcej. Dla zainteresowanych często organizujemy wyjazdy na mecze Stali Gorzów, wyjazdy na zawody Grand Prix – wszystko po to, ażeby mogli się ze sobą lepiej poznać, zintegrować się. Celem jest wewnętrzny obieg pieniądza wśród członków BSC – zróżnicowana baza sponsorów pozwala na zaspokajanie sporej ilości potrzeb we własnym gronie; występują liczne promocje, rabaty. Sporym zaangażowaniem w inicjowaniu Business Speedway Clubu wykazali się prezesi – Władysław Komarnicki oraz Ireneusz Maciej Zmora. Czerpaliśmy wówczas wzorzec z Lech Business Clubu, który stworzono przy klubie piłkarskim Lech Poznań. Ze szczerą satysfakcją muszę przyznać, iż już przerośliśmy LBC i obecnie klub z Poznania pyta nas, jak tego dokonaliśmy w tak prężny sposób. Bardzo miło nam widzieć uśmiechniętych, zadowolonych z funkcjonowania platformy BSC sponsorów Stali Gorzów. Dobrze wiemy, że każdy klub sportowy musi się rozwijać w trzech kierunkach: sportowym, biznesowym, marketingowym. Staramy się realizować tą strategię. Myślę, że BSC podąża w dobrym kierunku – cały czas wykonujemy prace mające na celu polepszenie go, aby firmy, które do niego wstępują, miały jak najwięcej korzyści płynących z członkostwa.

Jak przedstawiają się plany na przyszłość Business Speedway Clubu?

– Z pewnością chcielibyśmy, aby BSC był jeszcze większy. Plany na przyszłość dotyczą utrzymania BSC na odpowiednich torach, rozwijania go, powiększania korzyści dla członków, podnoszenia zadowolenia sponsorów oraz zwiększania i tak stojącego już na wysokim poziomie profesjonalizmu. Jesteśmy bardzo wdzięczni za wszystkie uwagi – zarówno te pozytywne, jak i negatywne – służą one dla nas za wskazówki odnośnie kierunku wprowadzania zmian.

Udostępnij