Dziś druga odsłona cyklu „Rycerze Grand Prix”. Prezentujemy w niej sylwetkę Tai’a Woffindena. 

 

Co w rodzinie, to nie zginie. Tai Woffinden przejął pałeczkę po swoim ojcu, Robie Woffindenie. Uważany za najzdolniejszego angielskiego żużlowca młodego pokolenia. Swoją karierę w lidze polskiej rozpoczął w 2008 roku w barwach częstochowskiego Włókniarza, jednakże ze względu na zbyt wysoki KSM musiał się z nim rozstać dwa lata później. Przeniósł się o ligę niżej do Startu Gniezno, w którym to był jednym z liderów zespołu. Po roku po raz kolejny zmienił barwy klubowe i tym razem wybór padł na Betard Spartę Wrocław, z którym to wiąże duże nadzieje. Woffinden, dzięki dobrym wynikom indywidualnym, został zauważony przez BSI i w 2010 roku jeździł ze stałą dziką kartą w cyklu Grand Prix. Niestety, ten rok nie był dla niego tak udany, na co złożyło się kilka rzeczy – między innymi śmierć ojca. Po tym wydarzeniu Tai nie chciał dłużej reprezentować Wielkiej Brytanii w rozgrywkach rangi światowej i powrócił do cyklu, jako stały uczestnik, dopiero w tym roku. Uporządkowanie własnego życia sprawiło, że Woffy w sezonie 2013 jest jednym z najlepszych zawodników w lidze polskiej oraz Grand Prix. Ukoronowaniem wszystkich starań było sięgnięcie po zwycięstwo podczas rundy mistrzostw świata w czeskiej Pradze kilka tygodni temu. Tai Woffinden jeszcze nie miał okazji startować na stadionie imienia Edwarda Jancarza podczas Grand Prix. Podczas zeszłorocznego meczu między Stalą Gorzów, a Betardem Wrocław, Woffy zdobył 5 punktów i bonus. Może nie był to najlepszy wynik, ale zważywszy na fakt, że w tym roku jest w gazie, będzie niezwykle trudnym rywalem dla pozostałych zawodników.

DOSSIER

Data i miejsce urodzenia: 10 sierpnia 1990r., Scunthorpe, Wielka Brytania

Miejsce zamieszkania: Scunthorpe, Wielka Brytania
Kluby: Atlas Wrocław, Wolverhampton Wolves

Hobby: Motocross, BMX,

Sportowy idol: Jeremy Stenberg

Pseudonim: Woffy

Ulubiony tor: Toruń

Najmniej lubiany tor: „Trzeba jeździć na wszystkich”

Największe sukcesy: Młodzieżowy Mistrz Wielkiej Brytanii (2008, 2011)

Marka busa: Renault Trafic 2007, Mercedes Sprinter 2009

Tuner: Peter Johns Racing

Mechanicy: Jacek Trojanowski, Konrad Darwiński, Damian Kubina

Silnik: GM

Rama: JRM

Kombinezon: KW Products

Kask: Smith Optics

Gogle: Smith Optics

Rękawice: TCX

Buty: TCX

STATYSTYKI W GRAND PRIX

Sezony w GP: 2
Biegi: 242
Wygrane biegi: 83
Punkty: 449
Finały: 12
Turnieje GP: 41
Wygrane turnieje:1

 

Fot. Jaroslaw Pabijan

Udostępnij